Saturday, March 5, 2011

FibreMax : Suplemen Serat Makanan Semulajadi

Membersihkan, Menyahtoksik & Membantu penghadaman yang sihat untuk jangka panjang

Serat adalah sebahagian dari diet yang penting untuk manusia tetapi kebanyakkan orang masih belum mendapatkan serat yang cukup untuk tubuh mereka. Kepentingan serat dalam makanan hanya ditemui semula pada awal tahun 1970-an. Sebelum waktu ini, orang menyangkakan bahawa serat atau gentian hanyalah mengganggu kelancaran usus kita dan tidak mempunyai keperluan langsung untuk kita makan.


Apa Itu Serat?
Serat adalah sejenis kumpulan makanan berasaskan dari tumbuh-tumbuhan yang hanya akan melalui usus kita tanpa dapat dihadamkan. Serat ini terdiri dari polisakarida tidak berkanji dan tahan kanji.
New Image FibreMax terdiri dari campuran ekstrak akar chicory, psyllium, serat soya, dedak gandum dan pektin.
Ekstrak Akar Chicory
Serat larut chicory diekstrak tanpa menggunakan bahan kimia tetapi dengan hanya menggunakan air yang mendidih sahaja. Ekstrak ini mempunyai rasa manis yang semulajadi tetapi tidak diserap oleh usus kecil menjadikannya selamat untuk kegunaan pesakit kencing manis. Penyelidikan yang mendalam telah menunjukkan pengambilan ekstrak akar chicory yang sederhana boleh meningkatkan (5-10 kali lebih banyak) dengan ketara kebaikkan bifidobakteria di dalam saluran usus. Pada masa yang sama, kehadiran bakteria yang tidak dikehendaki juga dapat dikurangkan dengan banyak. Ini membuktikan bahawa setiap gram ekstrak ini telah memberi manfaat yang istimewa kepada bifidobakteria, dengan merangsang metabolisme mereka serta meningkatkan aktiviti, yang berpotensi membentuk usus yang lebih sihat.
Psyllium
Kebanyakan jenis serat boleh larut mengalami proses penapaian di dalam usus menyebabkan ia kurang berkesan terhadap pemukalan najis. Psyllium (Sejenis serat larut), yang merupakan bahan sekam dari Plantago ovato, terkecuali dari proses penapaian ini dan ia hanya sangat bermanfaat dalam kesan pemukalan najis. Serat tidak larut yang bersumberkan gandum, tidak memberikan apa-apa kesan kepada bahagian awal sistem usus. Ini menunjukkan bahawa serat tidak larut tidak memberi manfaat dalam menurunkan kolestrol jika dibandingkan dengan serat boleh larut. Psyllium telah menunjukkan kesan penurunan kolestrol yang ketara di dalam darah dan selanjutnya mengurangkan risiko penyakit jantung. Psyllium, hampir boleh dipanggil serat “ajaib” kerana ia mengandungi kedua-dua fungsi serat larut dan juga serat tak larut.
Serat Soya
Serat soya juga memberikan manfaat yang berkaitan dengan kedua-dua serat larut dan sumberkan serat tidak larut. Manfaatnya adalah seperti berikut:
Membaik pulih fungsi penghadaman di dalam usus
  • Mengurangkan kadar serum kolestrol bagi individu yang menghidapi hiperkolestrolemia apabila di ambil sebagai sebahagian dari diet lemak yang diubahsuai.
  • Membantu untuk melaraskan kadar gula di dalam darah secara berterusan untuk individu yang normal
  • Meningkatkan sensitiviti insulin kepada pesakit yang menghidapi masalah toleransi glokosa
  • Meningkatkan toleransi glukosa kepada pesakit obes yang menghidapi diabetis
  • Serat soya yang menyelaraskan fungsi usus – dengan mengawal masalah sembelit dan juga cirit-birit.
Dedak Out
Dedak Out terdiri daripada serat larut yang dikenali sebagai glucosan beta-D. Apabila dicampurkan dengan cecair ia menjadi sangat likat. Beberapa penyelidikan telah dibuat tentang kesan penurunan kolestrol terhadap pengambilan dedak oat. Ia menunjukkan bahawa mereka yang mempunyai kadar kolestrol yang tinggi mendapat kesan yang lebih baik dari mereka yang mempunyai kadar kolestrol yang normal. Namun begitu, mereka yang mempunyai kadar kolestrol yang normal juga boleh mendapat banyak manfaat jika meningkatkan pemgambilan dedak oat.
Pektin
Pektin juga adalah serat larut yang lengkap dan dihasilkan dari ekstrak kulit buah citrus atau epal. Ia juga mempunyai kesan untuk menurunkan kadar kolestrol dan merupakan agen yang penting dalam penjagaan kesihatan usus.
  • Kesan fisiologi sumber serat makanan yang dipilih:
  • Meningkatkan pemukalan najis.
  • Meningkatkan kelembapan najis
  • Meningkatkan berat kering najis
  • Mengurangkan temph transit
  • Meningkatkan kekerapan pembuangan najis
  • Tiada penyerapan mineral
FibreMax :  1 tin
Semenanjung: RM138
Sabah & Sarawak: RM148
Harga Pengedar : 1 tin x 6
Semenanjung: RM660
Sabah & Sarawak: RM720
Pembayaran Secara Online, Cash Deposit, ATM Transfer atau Bank In (Kaunter) juga diterima. Pembayaran boleh dibuat melalui Maybank .
Pertanyaan Hubungi :             +6012 8779212      

No comments: